Pages

Thursday, 28 July 2011

Asyik-asyik Bola

Assalamualaikum.

Tadi aku baca Berita Harian Online, yela orang busy mana sempat nak baca surat khabar yang dalam bentuk kertas tu, so online jela. *Ehem*Seperti yang semua maklum, hari ni ada perlawanan bola antara Malaysia dengan Singapore kat Stadium Bukit Jalil, KL.



Bayangkanlah sejak daripada pukul 3 ptg orang ramai dah berkerumun kat stadium tu, jammed tak usah cakaplah.Aku buat entry ni bukan nak cerita pasal bola pun sebab aku memang tak minat bola, tapi nak timbulkan persoalan kat sini,tak lama lagi kan kita akan tinggalkan bulan Syaaban dan beralih pulak ke bulan Ramadhan, aku pelik tengok orang2 kat Malaysia ni bersemangat betul dengan bola ni, semangat nak sambut Ramadhan tak kelihatan pulak.

Sabar jela.The football is only a game. Tak kisahlah tengok kat mana2 pun, kat rumah ke stadium ke, pandai2 la jaga diri, masing2 dah besar. Demam bola memang sampai bila2 pun takkan habis, nanti dah nak masuk bulan Ramadhan, jangan jadikan alasan demam sebab tengok bola untuk ponteng puasa pulak.

Renung-renungkan dan selamat beramal.

^_^

p/s: aku rasa Malaysia kalahlah lawan dengan singa malam ni..whatever it is, i still LOVE Malaysia.....xoxo

No comments: