Social Icons

Pages

Monday, 8 August 2011

Kisah LELAKI Tampan dan PEREMPUAN Cantik


Kau LELAKI tampan andai perintah TUHAN kau laksanakan


Kau LELAKI tampan andai sunnah NABI kau laksanakan


Kau LELAKI tampan andai solat FARDHU kau segerakan


Kau LELAKI tampan andai hati ROHANI kau jagakan


Kau LELAKI tampan andai agama ISLAM kau dakwahkan







Kau PEREMPUAN cantik andai perintah ALLAH kau lakukan


Kau PEREMPUAn cantik andai sunnah NABI kau turuti


Kau PEREMPUAN cantik andai solat FARDHU kau utamakan


Kau PEREMPUAN cantik andai hati ROHANI kau pertahankan


Kau PEREMPUAN cantik andai agama ISLAM kau dahulukan






p/s: suka gandingan mantap mereka berdua dalam Ketika Cinta Bertasbih. Eh, lupa pulak,tampan kan bakal suami aku? *Ehem*




22 comments:

PeRmAtA bIrU said...

tampan dan cantik bukan pada wajah.. tapi pada hati dan agamanya..:) nice!

Freaky said...

nice entri.. semoga ambil iktibar daripada entri ni

aiman said...

tampan pada hati.. mas azam..

asnizaziz said...

@permata biru:betul, x guna wajah tampan or cantik kalo agama bukan di dada.

@freaky:sama2 ambil iktibar :)

@aiman:ya, ganteng kan mas azam..huhu

airaniez wirdani said...

haha..best kan cite *Ketika Cinta Bertasbih* ni?sy tgk kat youtube 2thn lps.Novelnya tak sebest *ayat2 cinta* 9sbb ada 2 buku,pnat baca!.) Tapi movie dia sgt menarik.Pelakon2 pun mmg btul2 muslimah.:)

Nak bakal suami macam Kang Azam ke?huhu

asnizaziz said...

@airaniez:skrg cte KCB ada dalam bentuk drama kat tv..memang best sebab pelakon2 memang betul2 muslim n muslimah sejati la..

kalo bole nak bakal suami yg ada ciri2 mcm beliau (berangan) @@

H.J said...

saya la lelaki yang diandaikan itu..hehe..

p/s : amek kos biasa2 je..

miss fiza said...

lelaki dan wanita yang cantik itu sentiasa menjaga hatinya agar sentiasa mengingati Allah.. :)

asnizaziz said...

@H.J:amboii..huhu

@miss fiza:benar :)

ahmoi_chanteq said...

sy suke jg KCB =]=]=]

asnizaziz said...

@ahmoi: :))))

aliah amirah said...

baguihh entry ni :)..
suka2 :)

asnizaziz said...

@aliah: thanks..sekadar berkongsi saja :))

teha said...

nice ! tp lg suke bce nivel die drp muvie.. hehhe ~

iMBobo said...

tampan gak.. tg bawah tu pun manis..cocok btul ya mereka hehe

asnizaziz said...

@teha: same la..novel dia best :D

@iMBobo: memang cocok n sepadan, ibarat pinang dibelah 2 :))

BM said...

asmirandah tak de?
hik3

rudy_tensai said...

dan kau perempuan cantik kalo ko zuhud dan merendah diri walaupun cun.... hehehe

Zul Fattah said...

apa la pilih wajah.. jadi aku memang tak layak r, sebab aku tak hencem..
tapi hati aku baik apa..? ada taman lg tu..huhu

asnizaziz said...

@BM: asmirandah lain entry plak ye ^^

@rudy: hehe..yelah, terima kasih atas nasihat anda

@zul: kamu la paling hensem dlm dunia..:p

[sutera kasih] said...

suka tgk KCB jgk hehe
hari2 mesti tgk :P

::Cik Pija:: said...

KCB laaaa cerita Islamik paling best! stkt ni takde cerita mana2 pun dpt menandingi KCB ^_^