Pages

Wednesday, 10 August 2011

Emosi Dan Kontroversi

Assalamualaikum salam sejahtera. Kepada anda semua moga bahagia. Ewah menyanyi pula :))

Hari ni entry penuh emosi dan kontroversi.



Kadang-kadang dalam hidup ni berdiam diri adalah lebih baik

Sebab kadangkala semakin banyak bicara yang terbit dari bibir

Semakin banyak salahnya semakin banyak khilafnya



Kerana pulut santan binasa

Tak boleh nak buat pulut kuning dah

Kerana mulut badan binasa

Tak boleh nak mesra-mesra dah



Kerana nila setitik rosak susu sebelanga

Kerana mulut punya pasal susu dibalas tuba


p/s:Aku tak tahu apa aku merepek..kawan2 selamat berpuasa hari ke 10. Semoga hari2 yang anda lalui semakin ceria dan kita dapat pertingkatkan segalan amalan kita di bulan Ramadhan ni. Aku ingin menyepikan diri. Ceh tipu je ^^



15 comments:

miss fiza said...

setuju.. better keep silent.. sebab nnt terlebey ckp banyak pulak silapnye..

emmm...kalau tak bley wat pulut kuning kte wat pult hijau la nak? wiwiwiwi..

(^_^)

aiman said...

hehe.. betul2.. selamat berpuasa..

H.J said...

selamat menyepi diri..ahaha

Syuxer said...

kalau merepek batal puasa tau..hahahah..;p..

fa-in said...

diam itu lebih baik..
mari lah kita sepi sama2. hehe

idah-alhabsyi said...

hehe betul tu, salam ramadhan ;)

JIJI YU said...

kalo makan pulut ngan santan kenyang pe..

miZz_nizZ said...

kdg2 bile kite byk ckp sbnrnye kite trut dedahkn klmhan kite.

nuRuL haNis said...

silent are better...nape tetibe ada pulut kuning tu? =)

asnizaziz said...

@missfiza:pulut ijau?haha..boleh gak nant kte try

@aiman:selamat,selamat :D

@H.J: selamat,selamat :D

@fa-in:jomlah kalo nak sepi sama2 :))

@idah: salam ramadhan juga :))

@JIJI: memang kenyang, siapa kata tak kenyang,huhu

@mizz_nizz: betul, anda betul

@nurul hanis: sebab sy suke mkn pulut kuning..hehe

sergeant keroro said...

hehe, moralnya kena berwaspada :)

Scarecrow said...

saye sangat2 bersetuju. :)

asnizaziz said...

@keroro:betul, lidah kan lagi tajam daripada sebilah pedang

@scarecrow: :))

[sutera kasih] said...

diam lebih baik dprd berkata2 yg bisa membawa bencana huhu

aerycuttie said...

btoll..diam itu emas..bicara itu perak..bmkne...emas lg bharge...;)