Pages

Friday, 19 August 2011

Sakit Itu Kifarah Dosa

Assalamualaikum.

Pemilik belog ini sedang mengalami kesakitan gigi tapi digagahi juga untuk menjenguk belognya, bimbang ditumbuhi sawang atau dalam erti kata lain sarang labah-labah. Nanti kalau sudah tebal sawangnya, sukar untuk dibuang.

Beliau juga sedang dan sering mengingatkan dirinya yang SAKIT itu merupakan satu peringatan kepada dirinya untuk lebih dekat kepada Allah dan SAKIT juga sepatutnya dapat meningkatkan keimanan sebab dapat menyedarkan dirinya akan hakikat kematian.

SAKIT gigi tiada apa-apalah jika hendak dibandingkan dengan SAKIT wanita nak bersalin atau SAKIT ketika menghembuskan nafas yang terakhir di mana penullis belog belum pernah merasainya lagi. Err..seram sebab beliau rasa beliau tak cukup bekalan amalan lagi.

Aduh, sakit gigiku!!

Doakan kesihatan penulis belog ya.Beliau nak pergi belogwalking katanya ^^

p/s: Da masuk 10 hari terakhir dalam bulan Ramadhan.Apa yang banyak kita lakukan? Dengar lagu raya daripada pagi sampai maghrib? Ataupun shopping 19 helai baju raya?

14 comments:

SuzaDin said...

sabor jelah awk~~~ .. xpe dosa pown kurang kn hehhe

PeRmAtA bIrU said...

semoga gigi cepat baik k..:)

princess teha:D said...

sakit gigi??jangan minm air sejuk..banyakkan minum air suam;)

fa-in said...

shafakillah ya~
kakak sy pun sakit gigi jugak start awal ramadhan,kesian dia.

Princess Feyqa said...

sbr ye! nti tyme berbuka pi taruk ubat :D

iMBobo said...

kesiannye.. sakit gigi yg serius boleh buat pening tau..kena makan ubat ni..puasa x?hehe

JIJI YU said...

terkadang ujian menghubungkan kita dengan tuhan

asnizaziz said...

@suzadin:tgh sbr la ni..hrpnye begitulah

@permata biru:terima kasih..amin :)

@princess teha:baik doktor..hehe

@fa-in:syukran, berdenyut2 gigi ni drpd 3, 4 hari lepas

@princess feyqa:kte tepek asam jawa je kat pipi..

@imbobo:masih gagahkan diri berpuasa,alhamdulilah.

@jiji yu:betul tu.

♥e'in♥ said...

moga cpt sembuh.. e'in lak bwu bek dmm.. :(

Akue Achik said...

semoga cepat sembuh.. :)

btw, shopping xlngsung kot rye ni..huhu

iyan shazlind said...

semoga sembuh cepat...dah gi jumpa dentist ke?

pengemisCinta said...

kadang2 lebih baik ditimpa ujian dari diberi kegembiraan, kerna manusia lupa pada Tuhannya bila bahagia..;)

asnizaziz said...

@ein:terima kasih atas doanya..dugaan bulan pose..awk pon sbr la ye..

@akue achik:terima kasih, samalah tak shopping apa pon

@iyan shazlin:tak g jumpe pun, tahan sakit je :)

@PC:sy sokong kata2 awak tu:)

iPai said...

moga cepat sembuh asni .. (tak tahu skrang dah sembuh ke belum)


tp kadang2, masa sakit2 ni, ada yg jadi lagi pemarah, tuh yg dasat lagi .. susah plak nak kurang pahala ..