Pages

Sunday, 21 August 2011

KAMI BLOGGER PRIHATIN

 Assalamualaikum.


Mari ramai-ramai tunjukkan keprihatinan kita sebagai manusia, lebih2 lagi sesama agama. Klik gambar di atas untuk turut serta.

Sedar tak sedar, kita sudah melewati 21 Ramadhan.Walaupun umat Islam menunaikan ibadah puasa, tapi setiap kali waktu berbuka, kita pasti dapat menikmati pelbagai juadah yang enak, lauk ayam pun dah cukup sedap. Tapi bagi orang2 di Somalia nak makan nasi pun belum tentu, apatah lagi nak menjamu lauk ayam.






Video di atas ni memang menyayat hati. Kita di Malaysia ni makan berbuka pun sampai berlebih-lebihan, siap ada berbuka kat hotel lagi, dan lebih sedih lagi kalau kita membazir, sampai makanan terbuang macam tu je. Mulai hari ini, janganlah kita membazirkan makanan dan ingatlah ada insan yang susah di luar sana yang menunggu bantuan kita.

Jika ada yang berminat untuk menderma sila ke laman web ini, http://irmblog.org/2011/07/serious-drought-in-somalia-affecting-livelihoods/

2 comments:

iMBobo said...

kesian mereka kan..sampai bila keadaan ni nk berlanjutan..

iPai said...

dasat laa kemarau kat sana .. faktor cuaca klimaks yg dasat

maka, beringatlah kita masa kita berbuka dan bersahur ..