Pages

Saturday, 30 July 2011

Mode: INVISIBLE

"Good Morning mak. Hari ni masak apa? Sorila hari ni tak sempat tolong"Aku tersengih umpama kerang 'wangi' lantas aku terus duduk di atas kerusi tanpa dipelawa oleh emakku. Dalam erti kata yang lain, memang buat macam rumah sendiri la. Aku lihat mak aku sedang mengemas di dapur ketika itu.

Mak aku buat bodoh je seolah-olah macam tak nampak aku. Isy, mak marah ke aku tak tolong dia bikin sarapan pagi ni.Tak sampai 2 saat, tetiba mak aku terjerit.

"Abang, tolong abang. Saya dengar suara.Tolong!"

Terus aku tak jadi makan apabila melihat kejadian itu. Mak aku berlari-lari anak ke ruang tamu walaupun jarak antara ruang tamu dan dapur agak jauh, lebih kurang 2km. Aku mengekor mak dari belakang sambil berfikir tak sudah.

"Mak, kenapa ni mak?macam nampak hantu je.Mana ada hantu pagi2 buta ni mak" Aku membebel kat mak aku.

Mak aku tak jawab bebelan aku tapi dia pergi bersembunyi di belakang abah aku.

"Abang, abang dengar tak suara tu?Suara tu makin kuat. Dia ikut saya dari tadi." Abah aku diam je sambil memandang sekeliling.

Isy, apa pasal dengan mak bapak aku ni. Musykil aku dari tadi.Apa yang diorang nampak yang aku tak nampak?

Owhh..baru aku teringat, malam tadi aku tidur dengan baju halimunan si Harry anak Pak Cik Potter yang tinggal sebelah rumah kitorang, pagi ni aku lupa nak tanggalkan baju halimunan tu. Haha.Patutlah mak dan abah aku dengar suara je. Style la baju halimunan ni.

p/s:cerita merepek saja. cerita Harry Potter da basi daaa....huhu


No comments: